jung_neumann_eliade

Dialog științific și colocvial între Carl Jung, Erich Neumann & Mircea Eliade (1950)

101 [an introductory lesson on something.] ”If he cant teach grilling 101, I don’t know who can.” – an Urban Dictionary definition.

Meditația mindfulness este forma secularizată a meditației vipassana, veche de cca. 2500 de ani și abundent studiată în psihologia contemporană. Mindfulness se poate traduce la fel de bine și prin Heartfulness, datorită ambiguității referințelor la minte și inimă, care apar adesea ca două aspecte similare. Felul în care eu predau meditația este mai complex, și îmbină modernitatea cu tradiția, în primă instanță fac referiri concrete la studiile empirice, la metodele cele mai eficiente, testate cu instrumente validate, iar mai apoi, revin la rădăcinile meditației autentice, la diferitele forme de predare și inițiere regăsite în tradițiile budiste, brahmane, hinduse și chiar creștine. Mindfulness este compusă în principiu, din două practici (i.e. formală; informală) la care am adăugat și alte două elemente pe care le-am sesizat și învățat dealungul timpului (i.e. fericirea autentică;  inteligența non-conceptuală).

drawit-diagram-1

 Practică formală:  (1) statică (pasivă, meditația propriu-zisă); (2) meditația compasiunii (i.e. metta bhavana); (3) dinamică (în mișcare, e.g. Tai Chi). Forma statică cuprinde cele patru elemente ale meditației mindfulness: (1) observarea gândurilor; (2) observarea emoțiilor; (3) obervarea senzațiilor corporale; (4) observarea respirației. 
Practică informală: (1) gândire; (2) intenție; (3) exprimare; (4) acțiune; (4) efort; (5) existență.  Forma dinamică: (n. așa cum o predau eu) presupune mișcări grațioase ale Tai Chi-ului Primordial (i.e. WuJi Gong). Dimensiuni principale: (1) Atenție conștientă/Observație; (2) Generozitate/Bunătate (i.e. Heartfulness).
Fericirea autentică … se naște din practica susținută și consecventă a meditației mindfulness. Corelația dintre meditație și wellbeing este una foarte puternică. … dacă deobicei, înțelegem fericirea ca o condiție a îndeplinirii unor obiective, în contextul de față accesăm starea de fericire, de bine, prin simpla existență în momentul din prezent… și totodată, accesăm o formă superioară de inteligență, numită
Inteligență non-conceptuală … care provine din acordul nostru valoric intern și generozitatea noastră. … ceea ce face ca la un anumit nivel de abstractizare să sesizăm faptul că ”iubirea este totul”.

1-Mindfulness

Ședința 1Ședința 2Ședința 3Ședința 4
Teoria și practica prezenței conștienteConștientizarea senzațiilor corporaleConștientizarea emoțiilorConștientizarea gândurilor
Ședința 5Ședința 6Ședința 7Ședința 8
Conștientizarea respirațieiAplicații în mediul socialCultivarea compasiunii, recunoștinței, iubire și bunătateConștientizarea Sinelui și a Conștiinței unificate

2-Mindfulness

1234
Surya Namaskara și prezența conștientăWu Ji GongConștientizarea și Cele cinci exerciții tibetaneAprofundarea Yoga și mișcărilor Qi Gong


 TRADIȚIE. Din punct de vedere tradițional, prezența conștientă  este practicată de cca. 2560 de ani în Orient. din timpul lui Buddha Sakya-Muni și deasemnea și în alte tradiții decât cele spirituale buddhiste: hinduism, jainism și chiar creștinism și anumite paradigme filosofice grecești încurajau prezența conștientă.

☑ PREZENTISM. Prezentul este reprezentat ca un hiperplan care se petrece dincolo de coordonatele spațio-temporale și este denumit în mod generic ACUM! A trăi în prezent reprezintă esența MINDFULNESS. Deși nu sunt de acord cu ”prezentificarea” totală, așa cum majoritatea tind să observe acest fenomen astăzi, unde suntem străini de trecutul nostru și inabili să vizualizăm viitorul, sunt de acord cu utilizarea meditației prin prezență conștientă, în acord cu valorile, tradiția, planurile și obiectivele individuale.

☑ ȘTIINȚĂ. Comunitatea științifică a demonstrat beneficiile meditației încă din anii ’60. Printre cercetătorii interesați de promovarea meditației sunt Jon Kabat-Zinn, B.K. Holzel, S.B. Goldberg, R.A. Baer etc. Deasemenea, practica meditativă corelează cu schimbări la nivel cerebral (e.g. amigdală; hipotalamus; cortex prefrontal).


Vezi AICI , beneficiile meditației. Detalii despre Trainer, vezi AICIPentru COACHING ONLINE în Meditație și Fuziune Emoțională completați detaliile de CONTACTDurata unei ședințe online este de 45 de minute- 1 oră, suport gratuit de curs. Detaliile despre tariful, metoda de plată și programul, vor fi primite în cel mai scurt timp. Perioada recomandată de COACHING este de 8 săptămâni, a câte 1 ședință pe săptămână în care vor fi parcurse și învățate toate tehnicile, dar și efectele vor deveni vizibile în comportamentul de zi cu zi. PROGRAMĂRILE se fac strict pentru Weekend.
Semnatura