BENEFICIILE MEDITAȚIEI

The Mindful Brain

Apasă punctele numerotate și vezi ce se întâmplă cu creierul tău atunci când meditezi!

3. Cortex prefrontal

Acțiune principală: Maturitate, decizii bazate pe înțelepciune, reglare emoțională și comportamentală.

Intensitate activare: puternică

Densitatea materiei cenușii: crescută

1. Amygdală

Acțiune principală: Reactivitate emoțională, comportamente asociate cu frica.

Intensitate activare: slabă

Densitatea materiei cenușii: scăzută

2. Hipocamp

Acțiune principală: Învățare și memorie, reglează amigdala

Intensitate activare: puternică

Densitate materiei cenușii: crescută

Sursă foto: Mindful Schools

DISTRESSMinim

STARE DE BINEMaxim

RELAȚII POZITIVEMaxim

ALTRUISMMaxim

STIMĂ DE SINEMaxim

➀  Reduce gândirea disfuncțională și dezadaptativă:   gândurile negative, grija zilei de mâine, proiecțiile, așteptările etc.
➁ Crește flexibilitatea cognitivă: scoarța cerebrală prezintă niște inflorescența specifice în zona cortexului prefrontal dar și inhibiția amigdalei și a zonelor asociate fricii, anxietății din paleocortex.
 Corelează puternic cu starea de well-being: practicanții sunt bucuroși și au o stare de fericire care provine din experiența prezentă.
➃  Optimizează relațiile cu cei dragi:  persoanele care practică meditația mindfulness sunt mai puțini egoiști și sunt mai degrabă orientați către nevoile celuilalt, către ascultare și înțelegere, deasemenea sunt distrași de la situațiile de cuplu difuncționale precum cearta excesivă.
➄ Reduce stress-ul:  numit și boala secolului, latura negativă a stress-ului, distress-ul, este dizolvată prin practica consecventă.