Coaching the Life Coach

  • by

Să învățăm pe alții ne pricepem cu toții, însă noi cât de bine ne-am învățat lecția?

La această întrebare încearcă acest articol să răspundă prin analiza resurselor-cheie pe care este musai să le aibă orice persoană care pretinde că ne poate conduce către performanță, ne poate învăța un skill, o abilitate de care avem nevoie sau pur și simplu ne poate oferi informații prețioase despre anumite domenii de care suntem interesați:

Obiectivele

  1. În primul rând, activitatea și evoluția ”studentului” trebuie monitorizată. Monitorizarea include: obiective; performanțe etc.
  2. Tipul de prezentare trebuie să fie pliabil pe necesităție de învățare ale clienților. Dacă instruirea este una individuală atunci va avea caracteristici proprii. Prezentările se pot face forma unor dezbateri, metafore sau demonstrații.
  3. Eficiența înseamnă a cunoaște bine terenul. Terenul reprezintă interesele, aspirațiile, limitele și tot ceea ce ține de personalitatea clientului.
  4. Organizarea de trainiguri, workshopuri, seminarii dar și ședințe individuale pentru creșterea competențelor specifice ale persoanelor interesate.

Uneltele

Alte resurse importante sunt:

  • Instrumente pentru scris/date: Microsoft Word, Excel, Acces, One Note. O alternativă gratuită și eficientă este software-ul LibreOffice; aparat foto/video; scanner;

Skill-uri:

  • Vorbit: a vorbi cu ceilalți pentru a înțelege corect informația;
  • Ascultare activă: a fi complet atent la ce spune celălalt și a înțelege intențiile sale, a pune întrebări potrivite și a nu întrerupe în momente nepotrivite;
  • Instructaj: A învăța pe ceilalți cum să facă ceva;
  • Perspective sociale: a fi conștient de reacțiile celorlalți și a înțelege de ce reacționează în felul în care o fac;
  • Strategii de învățare: selectarea metodelor și procedurilor potrivite pentru situațiile în care se învață sau predau lucruri noi.

Abilități:

  • Înțelegere orală: abilitatea de a înțelege și asculta informația vorbită;
  • Expresivitate orală: abilitatea de a comunica informația sau ideea într-un mod în care este înțeles de celălalt;
  • Claritate a discursului: a vorbi clar astfel încât ceilalți să te poată înțelege;
  • Sesizarea problemelor: abilitatea de a realiza atunci când ceva nu merge.

Activități detaliate:

  • Modificarea materialelor după nevoile studentului;
  • Evaluarea muncii studentului;
  • Aplicarea de multiple metode de predare;
  • Monitorizarea performanței studentului;
  • Păstrarea documentelor clienților.

 

Bibliografie:

http://www.onetonline.org/link/summary/25-3021.00

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments