Jurnalul Fericirii

0 comentarii

Am încercat o sumedenie de metode de a găsi fericirea și a-mi optimiza starea de bine, de la tipul anxios care eram în trecut am devenit bărbatul stabil care îi ajută și pe alții să fie asemenea. Ce este interesant în ce privește căutarea fericirii, este că apar mereu guruși ai dezvoltării personale care scot rețete magice pentru dobândirea rapidă a unei stări de spirit cât mai bune și a succesului personal. De cele mai multe ori aceste metode eșuează în contactul cu experiența directă, acestea durând doar câteva zile de la contactul cu speakingul motivațional al persoanei care își propovăduiește descoperirea remarcabilă.

O metodă care merge cu adevărat este ”Jurnalul Fericirii” care are unele legături și cu romanul biografic cu același nume scris de Steinhardt, care și-a înșiruit suferințele pe caiete pentru a putea rezista presiunii și suferințelor suferite în închisorile comuniste. Putem găsi o similaritate între experiența noastră, între propria suferință și cea a autorului. Evadarea din carcera minții noastre nu este ușoară, ci este susținută zilnic de ceea ce facem, de susținerea sistematică a propriei evoluții. Aici, cel mai util instrument pe care l-am întâlnit este JURNALUL. Eu am scris un noian de jurnale încă de la 11 ani. Pe această cale îi sunt recunoscător mamei pentru că a îngăduit păstrarea lor. În facultate am înțeles că Fritz Perls (i.e. părintele psihologiei gestalt) folosea metoda scrisului cu clienții săi, deasemenea actorul și maestrul în arte marțiale, Bruce Lee scăpa de stress prin imaginarea unei coli albe pe care scria toate grijile pe care le simțea după care o ardea (vezi ”Puterea secretă a sinelui”- C. Norris). Semnificația cathartică a scrisului, reiese și din literatura de specialitate.

În cartea lui Richard Wiseman ”59 seconds Think a Little, Change a Lot!” autorul expune suportul științific al beneficiilor menținerii unui jurnal și deasemenea oferă un model de jurnal pe care îl puteți timp de 5 zile dealungul săptămânii.

Iată modelul:

JURNALUL FERICIRII

*5 zile/săptămână

LUNI: Ziua Recunoștinței: Enumeră 3 motive pentru care să mulțumești

  1. ____________________________________________________________________________
  2. ____________________________________________________________________________
  3. ____________________________________________________________________________

MARȚI: Experiențe minunate: Alege o experiență minunată din viața ta, un moment fericit și întoarce-te în acel moment și retrăiește-l


 

MIERCURI: Viitorul sună bine! Gândește-te sună bine! Gâdește-te că totul până acum a decurs bine și că ți-ai îndeplinit toate scopurile personale, relaționale, profesionale. În viitor totul va fi bine și vei fi fericit, toate se vor realiza!


JOI: Dragă… Gândește-te la o persoană din viața ta care îți este dragă (e.g. iubit/ă, prieten etc.), imaginează-ți că ai doar o singură posibilitate de a-i spune cât de importantă este pentru tine…. scrie-i o scurtă scrisoare! DRAGĂ…


VINERI: Inapoi… Gândește-te la 3 lucruri minunate care s-au petrecut în trecut și scrie-le:

  1. ____________________________________________________________________________
  2. ____________________________________________________________________________
  3. ____________________________________________________________________________

“Creştinul este cel ce nu trăieşte nici în trecut, nici în viitor, ci numai în prezent. Trecutul nu-l apasă, viitorul nu-l îngrijorează.”  Nicolae Steinhardt, Jurnalul fericirii

Dacă vorbim despre fericire, trebuie ca instanțele temporale (i.e. trecut, prezent, viitor) să fie parcurse într-un mod sănătos. Cu alte cuvinte, să fi făcut “toate lucrurile la timpul lor” cum spuneau bunicii noștri, de aceea este necesar să fim:

  1. Satisfăcuti de TRECUT;
  2. Fericiți în privința PREZENTULUI;
  3. Optimiști față de VIITOR.

 

Articol publicat în categoria: Spirit
Vezi și alte articole care ating subiectul: ,

Comentarii

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of

Despre Fuziunea Emotionala

Mă găsești și pe: