Uddyana Bandha: panaceul universal al yoghinilor

  • by

”…Dintre toate bandhele, Uddyana este cea mai bună. Odată ce stăpânești această tehnică, eliberarea se întâmplă spontan.” (Hatha Yoga Pradipika)

TERMINOLOGIE ȘI EXPLICAȚII

  • uddyana = partea de sus
  • bandha = nod/contracție

Face parte din cele trei contracții de bază numite ”Maha Bandha”:

  1. Moola bandha
  2. Uddyana bandha
  3. Jalandhara bandha

Pentru a evita orice discomfort posibil precum dureri ale stomacului sau senzații de greață este bine să ții cont de faptul că tehnica se execută NUMAI la cca 1h-2h după masă.

În exercițiile taoiste descrise în tratatul de taoism al lui Daniel Reid, observăm că Hatha yoga reprezintă o componentă de bază a exercițiilor de qi gong taoist așa cum au fost transmise de călugărul Boddhidharma. Unul dintre exercițiile cheie este ”retragerea abdomenului” denumit și uddyana bandha care pare a fi cel mai intens și mai important dintre toate exercițiile recomandate în sistemul hatha yoga datorită efectelor benefice multiple pe care le are.

Eu l-am învățat inițial în forma lui tibetană descrisă de colonelul Bradford în cartea ”Ochiul revelației” și predate mie de un bun parapsiholog și yoghin experimentat deopotrivă.

Tehnica ajută enorm și la îmbunătățirea calității fluidelor seminale și la prelungurea actului sexual.

BENEFICIILE UDDYANA BANDHA

  • transmută energia din centrii inferiori în cei superiori
  • activează și amplifică energia chakrei Manipura
  • destinde și întărește musculatura abdominală
  • deblochează și ascensionează energia focului Kundalini
  • întărește sistemul imunitar
  • un excelent antidepresiv și anxiolitic natural
  • vindecă și ameliorează constipația
  • îmbunătățește digestia
  • ajută mintea spre o viziune mai pozitivă și adaptativă
  • întinerire (”Hatha Yoga Pradipika)

CONTRAINDICAȚII

  • sarcină
  • menstruație
  • afecțiuni cronice ale aparatului digestiv

EXECUȚIE

  1. în picioare cu o distanță de cca 10 cm între tălpi; mâinile în șolduri și bărbia ușor orientată spre interior
  2. inspiră profund pe nas
  3. pe expirație (gură) apleacă-te încet și asează-ți palmele pe genunchi. Este important ca atunci când ai ajuns jos să fi făcut o expirație completă
  4. execută o inspirație pe gol (fără aer) astfel încât să își tragi spre interior abdomenul iar organele interne să se orienteze spre în sus)
  5. fă apnee și ridică-te în postura inițială cu mâinile în șolduri
  6. menține apneea timp de 4-5 secunde la început apoi poți crește intervalul
  7. decontractă abdomenul și inspiră

Te așteptăm la cursurile noastre pentru a intra în contact cu cunoașterea taoistă și să lucrăm efectiv cu inteligența corpului nostru. Accesează pagina cursurilor AICI.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments